http://www.xmasclock.com/

12 mars 2020

Ett jäkla ståhej för framtidens dag

Jag var just till butiken, nudelhyllan var nästan tom, samma gällde hyllan med tomat kross. Jag köpte toalettpapper, ni vet det är bra att ha och illa att vara utan..

Jag hörde hur andra parade att I huvudstaden är redan många hyllor hel tomma och människor är nära att vara eller bli hysteriska.

Jag kan tänka mej att det känns snäpet svårare om man bor i asfalt djungeln, man har inte kanske tillgång till en del saker som dom som bor på landet har.

Jag har ett skafferi hemma som håller min familj mätt en längre tid framöver ifall det blir stop i Finland.

Jag är bekväm med mina bakning och matlagnings kunskaper och bara med det klarar man sig relativt bra om man har lite bas varor hemma.

Medie trycket är stort. Det blir nya grejer för var timme, man skulle kanske hellre nog bara vilja lägga sig ner och sova och kanske ta en paus från alla ställen som väcker in med nyhet efter nyhet om nya fall och nya direktiv.

Jag har aldrig varit med om en pandemi, epidemi är sånt som jag nog mera fnyftar åt och så går livet vidare, denna stund är mycket intressant på det viset att det är något helt nytt.

Visst förstår jag att det är farligt och att många kanske mister livet, aldrig roligt. Men så många år har man hört också om hur jorden är överbefolkad, hur klimatet blir sämre, hur människan tar livet av sig själv utan att bry sig.

Nu med detta virus, kan det hända att naturen putsar ut dom svagare, men på samma gång sitter vi i karantän jorden runt och vi vet vad som hände nio månader efter krigets slut...

Klimatet rensas upp, fabriker stängs, mindre trafik,mindre utsläpp, mindre "måste shoppa den nya kollektionen".. Ni fattar säkert.

Kanske allt som nu händer är moder jords sätt att visa oss vad vi behöver, vad som är viktigast. Att lugna ner oss från en stress som gör oss illa , att ta hand om vår plats på jorden, att sköta det som finns med tanke på vad det kan vara imorgon, inte bara slit och släng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar