http://www.xmasclock.com/

17 mars 2020

Corona ställer till det.

Imorgon börjar vi med hem-skola, det har varit lite svårt att få allt att funka, tänkte använda min tablet för äldsta sonens studier, men den är för gammal att klara av programmet som behövs. Så nu fram till gud vet när vi får den andra datorn hem, så får han sitta i vardagsrummet och använda hemma datorn med 42tums skärm, han borde se nått iallafall.


Hur får jag hem-skolan och jobbet att gå ihop? Jag kommer ju att jobba hela tiden, såklart blir det mindre jobb för mej men nog skall nåt finnas att göra. Ända fram till 13 april är skolan stängd, biografer, museum, gym, ja alla ställen där det kan bli folkmassor.

Ännu har butikerna vanligt upp så om ni har möjlighet att handla lokalt, inte bara mat utan även gåvor eller annat till framtida behov så stöd den lokala företagaren. Detta är viktigt i alla tider men mycket mycket viktigt just nu.

Har jag hamstrar som alla andra mer eller mindre gjort, njae, jag har köpt hem en påse mjöl och torrjäst, nån extra konservburk,har också kommit ner i korgen då jag handlat men jag har inte köpt fler än två burkar av en vara. Vi har ett relativt bra utbud med "hjälp" produkter alltid i skafferiet så det har inte funnits behov att go nuts.

Och under året brukar man ju samla på sig ett och annat, inte alltså bara från en butik utan från det naturliga skafferiet och odlingarna vi har.


Vi är inte i Finland ännu satta i utegångs förbud så det blir säkert någon promenad i naturen så länge vi får det göra.

Nu kan vi inte egentligen göra mer än hoppas på att coronaviruset ger med sej och livet kan gå sakta tillbaka till normalt.

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar