http://www.xmasclock.com/

18 mars 2020

Hemma skolan började.

Vet ni, det är an massa nytt just nu, sånt som man inte räknat med.
Idag var första skoldagen hemifrån, jag har sprungit från rum till rum som en galning och har fått av det tre gånger mer steg än en vanlig dag.

Som tur kan jag säga att detta började på en onsdag för denna dag har jag en stor del av mitt jobbigaste jobb fixat och det är mest att ringa och kolla saker och ting.

Andra klassisten har klarat sig rätt fint själv. 

Vi försökte fixa  det mesta på egen hand, men jag är inte ett mirakel arm då det gäller teknik så vi fick några små bakfall med den delen, till sist, efter många gråa hår tog jag ändå kontakt med skolan och vi fick låna en dator därifrån och sen började en hel del fixa sig bättre.

Tur att vi kunde låna dator via skolan

Det svåraste kommer ändå att vara den att få mitt jobb och hemma skolan att funka under samma timmar på dagen. Vår äldre sons matematik är helt hebreiska åt mej och honom, men andra grejer tycks han ändå förstå sådär relativt bra.

Sen skall han läsa högt för någon och efter det diskutera innehållet, jag är för tillfället ännu den ända som han kan göra det åt.

Vissa saker kan vi göra sådär efter den egentliga skoltiden fastän det är skolgrejer så dom ser jag lite fram emot faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar