http://www.xmasclock.com/

21 mars 2020

Keep it up!

Visst är det deprimerande denna pandemi tid, man är liten förvirrad över situationen och av all rätt, det är något nytt, något vi aldrig varit med om.

Nya saker gör människor rädda, det är helt klart, så har det varit all värdig tid. Men detta att man blir i karantän utan ett direkt mål i sikte(när det tar slut tänker jag på) är tungt på många sätt.

Fastän jag jobbar normalt fortfarande skall jag balansera hem-skolan i samma och inte bara det, utan jag skall också vara lunch kock och mycket mer.


Jag har börjat förbereda påsk för att hålla humöret uppe. Vi har varit på promenad med boysen för att hämta hem videkissor och sedan gjort nåt med dem.


Jag har fixat saker som behövts fixas, som detta gamla tunga täcke som börjat spricka i sömmarna.


Några byxor och en skjorta fick bli hela pånytt där i samma omgång. Nu går sakerna att användas igen en tid framöver.


Vi har faktiskt bakat också. Jag har minskat på skärmtiden och märker att jag hinner med mera genast.. Skärmtiden har egentligen minskat på grund av att där finns inget trevligt just nu att ta del av. Man blir bara ledsen och sitter och gråter över världs situationen.


Men innerst inne tror jag fortfarande att detta är moder jords sätt att få balans på jorden tillbaka. Klimatet tackar garanterat fastän den själviska människan tycker allt bara är fel.

Hur känner du? Vad gör du när du spenderar mera tid hemma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar