http://www.xmasclock.com/

6 december 2012

Självständighetsdag

Idag firas Finlands självständighet...det tänds självständighetsljus runt om i Finland,och även du tänker just tända ditt...men var finns det?
-Kvar i butiken såklart...NEEEEEJ!!!!
Men ingen skada skedd,gör ditt eget av ett vanlgt vitt kronljus...
Allt som behövs är:

Ett kronljus
Blå vattenfärg
En tvål(hård)
En pensel
En vit tejp
Lite vatten
Ta tejp biten och tejpa den på mitten av ljuset runt hela vägen,vät penseln och lägg på en massa blå färg,dra sedan några gånger på tvålen och måla efter det på ljuset.
 Första dragen ser lite dåliga ut,men det blir bättre...
Och andra varvet har redan gett mera blått...ta lite till vatten på penseln och mera färg,om färgen inte vill hållas på ljuset,dra i lite mera tvål(flytande tvål funkkar inte).

Vid fjärde varvet(snabb tork 2ggr)var jag nöjd,och när det hade torkat,sisådär 2min senare,tog jag bort tejpen...klar att tända på.

Trevlig Självständighetsdag!!

2 kommentarer:

  1. helt magnifikt tips, detta skall jag sätta bakom öronet så jag kommer ihåg...men det menas inte att jag går omkring med ett ljus bakom öronet...eller... =) Miss H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljus bakom örat eller inte...enkelt till vilket ljust tillfälle som helst :)

      Radera