http://www.xmasclock.com/

27 maj 2014

Här e jag..

Halloj,Hej på er...solen har försvunnit och regnet kom istället,det är tjugo grader kallare än förra dygnet och måste erkänna att det känns verkligen skönt.
Det har varit en massa fint väder och vi har varit massor ute och ätit massor gott.
Vi har varit i skären och egentligen inte gjort något,suttit i solen,läst lite,grillat och sett på när barnen simmat.


Vi har varit på "bodån" på mat,alltså nere vid skeppsbro-området och där blev årets första och varje års måste ätet nämligen Bodans tortilla.


Det har varit evenemang här i stan..nämligen shopping by night,efter det är det sommar om inte tidigare,en massa personer i stan efter kl.17(oftast är det hel dött annars efter kl.17..) och det är så bra stämmning och helt enkelt ett måste att besöka.
Man hittar alltid något nytt,om inte i material väg så i matväg,det blev kvällsmål på Sakura deli i form av sushi.


Jag och min härliga vän Moa avnjöt härligheten medans hon berättade om sin resa till Monte negro,spännande...och sushin,fulla poäng! tack till Tsutte som fixar den.

För det mesta har jag ändå invaderat syrrans hängmatta och inte gjort något så fantastiskt..


Äldsta sonen fick sin första bakbok dock...BAKA heter den och ni har högst antagligen hört om den så jag behöver inte säga nå mer..han provade som först koppkakan..


Slutsatsen ser ju verkligen inte ut som i boken och vad gällde smak...den blev lixom inte riktigt godkänd..kanske nästa recept är bättre...

Lata dagar i solen...inte bara för mej men för Wini med..eller,ja,kanske mera skuggan...men där är denpå sommar stället,jag förde en tjock dyna till den inne i dens koppi så den inte skall frysa nu när det är lite svalare idag.


Sambon kom hem med svalkande härligt gröna färger i bagaget,äntligen har även jag äkta skit snygga gröna converse,har jag nämt att jag älskar grön?...
Och den gröna lådan,har ni inte provat den nya lonkeron vodkalime ännu?...den gillar jag med..


På kvällen när det börjar lite svalna,slänger man upp balkongsdörren,sätter på en bra film,dukar upp med lite gott,pratar om veckan och äter och njuter igen,...sommar...så mycket mer än värme..

 

Men sen...sen blev det illa...ja mycket illa..under förra veckan lossna lappen från en tand som resulterade i att halva tanden även kom bort,åkte till tandläkaren följande dag som tykte att denna lappar vi såklart igen..hallåååå,kan vi inte bara dra ut rästen,men nej...lapp på blev det...fyra dagar senare(två dagar mer än förra gången jag var för att lappas) så lossnade lappen igen,förståss på en lördag morgon,värk och elände på söndag/måndag,men fick ändå en tid till ny tandläkare på måndag kl.12...han kunde inte fatta att man försökt lappa denna halva tanddel som var kvar utan satte genast igång med att riva ut det som fanns...

1h senare,halva huvudet bortdomnat och en halv tand utdragen med dom värsta av rötter kom jag ut...med burana 800 och antibiotika.

Jag känner mej lite virrig och hela käften är öm...herregud så han fick riva och kämppa..ja och berättade jag att 7stygn har jag också...jepp sju stycken...man kom inte undan utan kniven heller.
Så nu blir det inte så mycket mat som kräver stort gap för att få in eller så...jag äter mest mjukmat,dricker och..bara är..men denna gång i sängen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar