http://www.xmasclock.com/

13 maj 2014

Omplanterat

Det bara regnar och regnar denna vecka,jag som verkligen skulle vilja ha lite varmare väder att jag skulle få ut mina plantor,dom börjar ha för lite plats och börjar gulna,inte bra..men man får väl ännu kämpa att hålla dom i liv för det kan ännu bli för kallt för utevistelse vid markytan.

Men en del har jag ändå planterat om,tomatplantorna har fått större,en del blir inte här hemma utan flyttar till trädgårdslandet men några blir på balkongen och dom har fått ordentliga krukor,och några provar jag att odla i gamla konserv burkar.


Jag har gödslat iår med gödsel köpt på plantagen som är lämplig för ekologisk odling och så sätter jag till lite äggskal som jag krossat sönder så att det finns kalk också..
Ett mycket bra tips att spara på äggskalen,tvätta dom och släng dom i en burk/låda och när lådan är full krossar man med vad man har hemma,jag tog tag i potatisstampen,alla våra äggskal hamnar alltså i trädgårdsjorden,istället för i bio lådan och någon annanstans och sedan går man och köper äggskal för odling...enklare såhär.


Några Gurkplantor och chilin har jag lämnat på balkongen...får hålla tummarna att dom klarar sej,annars får man väl plantera om,men risken här uppe är väl inte lika stor för frost som nere vid markytan och så är ju våran balkong inglasad.

4 kommentarer:

  1. Regnat en himla massa i veckan... :-/
    Mysigt att plantera !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det dock varit bättre och mina plantor är utplanterade ;)

      Radera
  2. Det är jätteintressant med olika blomprojekt, frön och plantor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen,får se vad som överlever och vad som kommer upp..äldsta sonen har ärtlandet som han skött om,även så iår.

      Radera