http://www.xmasclock.com/

25 april 2012

Fylld dag!

Klev tidigt upp på morgonen,förde äldsta sonen på lek-dag,åkte via butiken köpte hem lite godsaker och kom hem för att äta morgonmål med yngsta sonen.
Litet senare var det dags att åka på några ärenden var av några var att köpa té på Lilla Hugo,samt att fråga på cykelverkstaden vad det blir att kosta om jag hämtar dit min cykel med sina ur gamla bromsar..Glad och nöjd,med ett pris i huvudet som passade mej åkte jag efter sonen och plockade sen upp den urhärliga Moa för att sedan ta kaffe hemma hos mej.

Vi pratade om allt möjligt och hade jätte trevligt,well så brukar vi ju ha..mellan varven åkte jag på besiktning av nya bilen min,och jo-den gick utan fel igenom,tack till sambon för hans grymma inspiration att slipa och smörja!

Hemma igen,och utan barn som skriker(duktig Moa)började jag laga mat,inspirerad av Miss H,och smak jag inte glömt fast det gått något år sen jag åt det.
Har inte frågat lov om att få dela med mej det underbara receptet...men tror jag vågar(om inte,lägger jag in en förlåtelse senare ;)

Bacon & Skicka i krämig vitlökssås alá Miss H!

1paket Bacon i tärning
1gul lök fint hackad
1paket skinka(gärna palvad)
1paket vitlöksfärskost
grädde!
Stek bacon och lök,lägg i skinkan,stek en liten stund,häll i färskosten och rör om väl,häll över grädde till önskad sås konsistens är funnen. Servera med pasta!

2 kommentarer:

  1. För all del man skall dela med sig allt som är gott =)

    Nams !!! regards Miss H

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte väl att de skulle passa :) sååå GOTT!!

    SvaraRadera