http://www.xmasclock.com/

29 april 2012

Weekend

Hejssan svejssan!
Det har varit som sommaren här,varmt och skönt fast lite blåsigt.
Vi har spenderat dagarna på ute sidan av huset och njutit till fullo.
På lördag var vi på en sväng in i stan,gick omkring och njöt av det lilla småstadslivet,och till vår glädje hade glass kiosken första dagen öppet,så glass blev det ju..
Även inne på en av matbutikerna fanns det något för barnen att titta på,nämligen livslevande hummer.

...nu märker jag hur jag ivrigt går i förväg,min en väldigt kär vän har gått skilöda vägar från sin sambo,och blev väldigt i klistret då det gällde sina djur,djuren är vana att vistas ute m.m. och då hon nu flyttar in till stor stad fanns det lixom ingen möjlighet,alltså har jag tagit som halv uppdrag att hitta hem åt varelsena,och Voilá,kaninerna fick hem hos min syster,så glad över det,och det hände då på freda...
Här är ena kaninen!
Idag söndag: Solen skiner från totalt klarblå himmel,ute är det +15grader och efter munk-baket till vappen drog jag och söner ner till sommarstället.
hemgjorda munkkar,ett måste till valborg!

Det blev vårstädning,vid sommarstället.
Jaa,jaa...barnarbetskraft,men jäklar ändå,hur skall dom lära sej om inte vi föräldrar sätter dom med krattan i handen?i bakgrunden syns en fin tras matta handgjord av min momi i tiderna.
Dagen blev mycket intressant då vi fick höra att det fanns baby-hundar(som sonen säger) i grannbyn,det var helt klart vi skulle ha en titt på dom små sötingarna.
 Sju stycken enormt söta små norsk grå älghunds valpar,svårt att hinna få alla på bild på ett tag,det fanns så mycket nytt att kolla in,då dom första dagen var ute på gården,nu sju veckor gamla.
Min kamera intresserade,kanske något man kunde leka med?
Imorgon är det vappu-afton,vi firar hemma i lugn och ro tror ja,hur firar ni?

P.s Stort tack till min vän Joe som befinner sej i det stora GB,jag fick mitt te idag,och kommer att dricka det till kvällen!

fel håll...hmmm...och får inte det ens svängt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar