http://www.xmasclock.com/

24 april 2012

Retro

Många föredrar saker som ser gamla ut,men ändå skall dom vara nya,nygamla som det heter...ni vet detdär sprillans nya bordet som är nött i kanterna.
Jag gillar såna saker,men ändå vill jag helst ha sånt som är gammalt,alltså ett äkta patina m.m på sakerna,inte ett som är "fejk".
Hemma hos oss kan man hitta gamla emaljerade muggar(älskar muggar i emalj),skopa,durkslag(?),skålar,ja va som helst alltså,men alla sakerna har en historia,det ger mera värde,enligt mej alltså,vet inte hur ni tycker men för mej är den där lilla historien värd mer än vilka pengar som helst.

Om nån frågar var just den saken kommer ifrån kan jag berätta att den har varit i huset länge,en gammal tant hade den,och annvände den till att ösa muld..jag dricker nuförtiden vatten från den.
Köper man nått från butiken slutar storyn ganska snabbt,och den är bara tråkig.Missförstå mej nu inte,om man inte hittar det man söker på loppis eller hemmapå nåns vind är det ändå helt okej att köpa det som nytt...men historien fattas juh!

Min äldsta son skall flytta till större rum efter en tid(troligen efter sommarn) och han behöver ju lite saker som han inte just nu har,och han har fått ärva en mycket fin bordslampa.Bordlampan är gjord på Lival i Sibbo,och är verkligen fin...

Den fick han av en äldre tant i presant,hon har haft den som läs lampa i köket för många många år sen,senaste 25åren har den dock suttit uppe på ett skåp och inte varit i någon användning,snygg är den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar