http://www.xmasclock.com/

2 april 2012

På G!

Moder natur är en av dom härligaste "varelserna",tänk hur hon ena dagen ser ut som så och andra som si...nämligen igår när vi var ute,första gången ordentligt sen flunssan tog sej ett varv på oss,ja då såg det ut såhär..
Sonen ritade stjärnor på bar asfalt,med en istapp,bra att han kan annvända fantasin..Men idag är det inte lika lätt,det har nämligen snöat i massvis inatt,takatalvi har kommit(vinter tillbaka)..
Men inte sörja,med takatalvi blir det snart vår,och påskpyntet har tagits fram hemma hos oss..

Vide kissorna är från flere år tillbaka,nämligen 2008,minns hur jag stod med magen stor och tog ner en massa videkissor från en buske nära vägen ute på landet,då var det 16 mars och bara en vecka till påsk .

Eftersom det inte alltid finns så enkla ställen att hitta vide på,(dom växer ju oftast ute på åkrar i ett dike eller någon annanstans som är mycket snö då man behöver dom)så har jag satsat på att ha dom uppe på ett skåp då det inte är påsk tider.Lite färgmässigt blir dom ju mörkare men ändå lika mjuka och fina.

Dom flesta påsk pynten jag har är såna jag ärvt,som äggen på byrongen,dom två mindre är min mammas gamla då hon var liten,fåglarna har jag fått i presant,Äggen i riset är såna vi målade förra året,samt "korgarna" med tippona i är dom jag virkat själv...sen finns det miljoner saker som blivit gjorda då jag var liten och gick runt och påska!

Idag,med snön som faller utanför har vi redan före tolv slaget ätit kaka,årets första jordgubbskaka,gjord på förra årets sista jordgubbar...jo,ni tänkte rätt,det firas födelsedag igen i vårt hus.
Jordgubbarna utanpå kakan är varken ekologiska eller närodlade,men det blir ju ingen vår/sommar känsla om man inte slänger på några jordgubbar på kakan..sådeså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar