http://www.xmasclock.com/

20 april 2012

Inte min dag!

Man är så van vid att man har hemma det man behöver,även så denna gång när jag skulle sätta igång med kalasbak...jag drog fram mjöl och ägg för att upptäcka att sockret kommer verkligen inte att räcka till,ringde min syster som vänligt hämta ett kilo...baket sattes igång,med äldsta sonen som hjälpreda,han hällde hela burken med hushållsfärg i ena smeten,jag skulle ha den i alla tre smetar*pust*
Tårtbottnarna klara,kom jag fram till att jag måste göra ännu en då den annars blir för liten...*arg*

Färgrikt,ja!
Nu var det då dags med bullan,allt gick superbt ända till kardemumman skulle i och av den fanns det typiskt nog för lite av...
Bullan steg fint,och utbaket gick bra,dags att pensla med ägg..vid detta skede kan ni tänka er hur det är!
-jo,äggen är slut!!!*f*rbaskat ändå*,ringer grannen:"hej,jag bakar igen,och lika som förra gången tog äggen slut..har du några i kylen?"(skulle inte grannen vara en släkting skulle han högst troligen tro jag försöker stöta på honom vid detta skede),han började skratta och tyckte jag är bra förberedd igen en gång!--> går över och hämtar ett ägg,grymt negativ i detta skede..
Bullorna penslade och klara börjar jag städa undan...och hör hur sonen på något helt underligt sätt får ner i golvet mina tomat plantor ...DÅ,ja DÅ!!!!!tur att nästa "måstas" bak först är i höst...om ens då...


En kort sammanfattning skulle lyda såhär: 1kg socker,15ägg,lite mjöl och färg senare och enormt många anamman är baket gjort inför helgens födelsedagskalas.Tack och gunatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar