http://www.xmasclock.com/

17 april 2012

Pust stön...

Inatt har jag för första gången i mitt liv varit uppe mer eller mindre hela natten med barnen,dom hostar helt förskräckligt och vi har igen en gång varit till läkare,denna gång på det privata planet...servicen är superb på den sidan,före vi ens hade sättit oss ner för att annmäla oss hade läkarn redan kollat vad som kommer och vi blev skickade vidare till labben genast.

Sönerna är blev båda stuckna i fingret för blodprovs tagning,och inte ett piip hördest,jätte stolt mor jag är!
Väl inne hos Läkare Mahrberg,fick vi veta svaren från proven,sönerna är så friska man kan bli,alla prover är jätte bra...så med andra ord har dom fått något slags virus med sej som gör att dom hostar hostar hostar tills det kommer upp.

Enligt den trevliga läkaren har vi inget annat att göra längre än att prova lite antihistamin,då antibiotica och 3olika sorters hostmedicin redan är avklarad...sen är det bara att hoppas hostan ger sej med det,annars är det bara att leva normalt.

Här hemma har vi funderat på följande vad som kan orsaka hostan:
  • allergi
  • astma
  • dålig inneluft
Allergi mot kanin kan det inte vara enligt Läkaren då vi haft vår lilla Wini i 7års tid,precis som jag tänkte.
Astma...well vid spring och ordentlig fartfylld lek blir barnen blå i läpparna och draget försvinner,och näsan rinner inte om det är frågan om atma..inte det heller som tur.
Kvar finns nu ännu inneluften...den skall kollas hur som helst så...
Hoppas nu bara killarna sover lite bättre inatt.För nu vet jag vad trötta mammor pratar om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar