http://www.xmasclock.com/

15 februari 2013

Det enkla i det svåra.

Igår var det Valentine´s day,något som uppmärksammas i en liten grad,eller så inte alls hemma hos oss.

Jag hade det mera som en vanlig torsdag fastän i bakhuvudet lite låg själva dagen hela tiden..
Jag fick av äldsta sonen det vackraste vändagskortet och några sms kom det från vänner,men annars var det mer eller mindre där.

Som tur har inte Valentine´s blivit så stort här,man kan göra det enkla i det svåra,nämligen välja..
vill man fira det eller inte,vill man komma ihåg någon eller inte.(det finns 364 andra dagar att komma ihåg någon också ju..)

Om man då vill lägga in en tanke så behöver man inte egentligen anstränga sej,allt finns omkring en.

  • man kan skicka ett över fint textmeddelande
  • man kan plocka årets blommor(fina björk kvistar och lägga ett snyggt band runt)
  • man kan förstås gå och köpa blommor..men det är onödigt pengsläng.
  • man kan fixa till ett kort(papper hittar man alltid)
  • man kan baka något gott
  • man kan filma in ett litet klipp av sej själv och lämna kameran på bordet så den andra kan se det senare.
Oändliga enkla saker finns att göra.

Jag vaknade upp till att göra något kl.8 på kvällen,resultatet är jag nöjd över,vad mottagaren tyckte vet jag inte än,då han fortfarande sover.

Fram med pepparkaksformerna bara och perfekta hjätan kommer till.

1 kommentar: