http://www.xmasclock.com/

12 februari 2013

Fettis,fy jädrans!

Jag hatar ordet fettis,i sverige är det en vanlig benämning på fastlagstisdagen,jag är så glad över att inte behöva säga fettis eller höra det vart än jag går idag,fettis,det låter så enormt äckligt i mina öron,ja nästan helt oaptitligt motbjudande.
Men idag är det änfå fastlagstisdag och igår kväll bakade jag bulla för att höra dom traditionella fastlagsbullorna.

Idag har jag fyllt en del med mandelmassa,tyvärr köpt sån då jag inte lyckadest hitta en mandelkvarn,och med sylt,hemgjord jordgubbs-sylt.

Jag förde som vanligt en av varje till får tysta ensamma granne,han blev mycket glad igen och kom med orden "oj,va fint,Tack",det är många ord det och då vet man att det var uppskattat.

Jag har tagit bilder,men min tab vill inte ladda ner dom..och just nu har vi ingen internet anslutning till vår dator...så det blir väl en massa bilder sen bara jag kommer till.

Trevlig fastlagstisdag till er,ha de skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar