http://www.xmasclock.com/

7 februari 2013

Rischoklad

Minnen minnen,det var bland dom riktigt första hemgjorda godisen som jag gjorde(chokladbollarna var dom första)och der är faktiskt en massa år sen jag senast gjorde dessa,långt långt över tio.
Men så igår,igår märkte jag att det fanns lite choklad kvar i skåpet och sonen hade just fått hem lite rice crispies,NU blir det ris choklad!!

I skåpet(efter att råttorna varit framme..)fanns kvar 82g choklad,lite mörk och lite mjölkchoklad,men riktigt tillräckligt.Jag smälte chokladen över vatten bad och blandade försiktigt i 1,5dl ris puffar,vi skedade dom i pappersformar med mina duktika små hjälpredor och ställde ut dom 10min på balkongen så dom stelnade.
Och gick dom åt?-Mer än väl :D

Lite kladd blir det men det visar ju egentligen bara hur gott det är.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Måste nog erkänna att jag blev positivt överraskad,hade ju lite glömt redan hur gott det var :)

      Radera