http://www.xmasclock.com/

25 februari 2013

Två paket småfisk

Äntligen har mitt första paket från Buzzador kommit hem,innehållet var Möller Omega-3 pikkukalat.

Jag är lite dålig på att ge eller framförallt köpa hem några kosttillskott så detta var riktigt roligt.
Omega-3 är ju känt för att vara viktig att få i sej,enklast som kosttillskott och i detta paket fanns ju även D-vitamin.
Är man vegan passar det dock inte att man äter dessa,gelén kommer från djurriket.Är man fisk-allergiker är det helt okej att äta dessa,men har man en riktigt ordentlig fisk allergi kan de ändå vara bra att prata me en läkare före,att man inte blir uppsvullen...eller så...


Min första tanke när jag öppnade lådan var,"Oj,vilka uppigande färger boxen har!",det var som vädret ute idag,att det var orange färgade fiskar tycker jag var helt okej,barn gillar ju färg.
Min äldsta son var hel förtjust i dom små fiskarna,och han gillade både smak och konsistens,


min yngre son spottade ut fisken direkt och skulle verkligen inte ha den..men han gillar inte heller en gelé-aktig konsistens.
Då jag provade en fisk,hmmm,jaa...va ska ja säga,konsistensen var helt lekande rolig,smaken väntade jag att skulle vara en helt annan,visst var den fruktig men inte enligt min "bild" av fruktig..det ända som inte föll mej i smak var eftersmaken,den varade i timmar,en underlig lite små sträv smak..

Min första upplevelse av att vara en Buzzador var ändå rolig,och jag ser fram emot att prova flere nya produkter som kommer på marknade,så jag kan berätta mer för er...eller kanske ni själva vill prova att vara en,och berätta för mej...ingenting är ett måste :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar