http://www.xmasclock.com/

8 oktober 2013

Presanten att umgås den bästa

Det ända som stör mej med vår lägenhet är vårt lilla kök,okej det är inte minimalt som mitt första kök jag hade,men det är ändå så litet att jag inte får alla mina vänner och familj in på en gång,köket är husets hjärta och det är ju där man oftast stannar när man kommer på besök.

Lördag kväll och min födelsedag,att prioritera,att önska besök,att fundera ut hur och vad man skall göra för att få dom allra närmaste vännerna att rymmas in,jag har haft denna disskusion med mina vänner förr och dom tycker planen är ypperlig,dom kommer men lämnar sin andra häft hemma..det vill säga att vi har  en liten "vän träff" där vi som känt varann i flere år träffas,umgås,skrattar och har det bra..att det alltid råkar bli på min födelsedag har lixom bara blivit en tradition från flere år bakåt.

Jag planerar lite omedvetet,jag är en förberedare,jag kan baka och ställa till i veckor före något ens händer,även så denna gång,fastän jag inte vet om nån kommer så har jag frysen full packad med godsaker som på kort stund kan dras fram och bjudas på..inte helt fel vid härliga väntade besök.



Att få lite att se ut som mycket är roligt och enkelt,ställ ut allt på en "bricka" och bjud "dubbelt" vilket betyder att du har lite av samma sort på två ställen,ser mycket maffigare ut och ger ett intryck av mycket!


Snabb dekoration,den du hittar när du går förbi,dagens dekoration blev vackra lönn löv som just nu finns hur mycket av som helst,snabbt och enkelt.


Att dom sedan råkar komma förbi är det roliga,man vet ju aldrig vad som kan hända..men så bra känner vi varann att vi behöver inte ens ha kontakt med varann på någon månad,men vi vet ändå precis var vi är och hur vi slutade vår sista pratstund.

Fastän köket är hjärtat av hemmet blir vi ändå alltid ute på balkongen senare på kvällen,även så denna gång,det är redan lite svalt där ute så drickan hålls god och vi har ju en värme lampa som gör att vi ändå inte fryser och skrattet,skrattet håller oss deffinitivt varma.


När utrymmet är vad det är betyder det också att man får fira lite i omgångar och jag har turen att få fira på flere ställen,inte bara hemma,så i år har jag firat två gånger men fått härliga presanter som om jag firat sju gånger,men hur man än väger det hela så är det nog presanten att umgås som är den bästa,hur ofta är vi alla på samma plats,samma tid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar