http://www.xmasclock.com/

16 oktober 2013

Välgörenhet i Oktober

Jag utmanade alla mina läsare att vara med i någonsorts välgörenhets grej under oktober månad..tills vidäre är det väldigt lugnt på den sidan,ingen har berättat om dom gjort något men som tur finns här ännu tid kvar..

Jag vill visa vad jag hjälpte till med:


Jag har samlat ihop baby kläder,från storlek 50-74.jag hittade på facebook en sida som heter Vauvakassikeräys2013(babykass insamlingen 2013),denna lilla grej har fått uppmärksamhet från flere håll och många vill vara med så jag tror att dom säkert får ihop dom 800kassar som dom har som mål...
"Gåva från en mamma till en annan" är rubriken på finska när en tidning var och skrev om grejen i Lahtis,och det är det ju..

Man skulle packa alla kläder i en tygkass som sedan går att ha även i senare skede..jag hade ingen så jag sydde ihop en av material jag fått.


Och så skulle man märka kassen med ett band,om innehållet passar för flickor med ett rött band och för pojkar med ett blått och är innehållet unisex så skulle bandet vara vitt.


Vårt blev såklart Blått...

Ett enkelt och trevligt sätt att få bort sina kläder man har kvar i källaren,denna gång vet man ju att dom går till rätt ändamål!

Att göra välgörenhet är inte alltid så svårt,och för många av oss gör vi det dagligen men kaalar det bara "en vanlig sak"...utan att vi funderar dess vidäre på det.

2 kommentarer:

  1. Åh så fin.
    sv: Åh, jag blir så ljuvligt glad. Tusen tack finaste du!
    Lördagskram. ♥

    SvaraRadera