http://www.xmasclock.com/

16 juli 2012

Blåbär!

Det är verkligen högsäsong på blåbären nu,ute i skogen med er genast bara det slutat regna!
 Här hos oss finns det så mycket bär att kvistarna inte årkar hålla upp sej mera och ännu till är dom i rätt så bra storlek,nästan på gränsen till för stora.Underbart!
Jag älskar att gå i skogen med kjol på(nej inte p.g.a snabba snuskigheter inte) men bara känslan av lite buskar och vind som drar sej runt benen är ljuvlig.

Ännu har jag inte hittat några gummistövlar åt mej...så för det mesta går jag omkring i vanliga tygskor,att dom blir lite våta och så gör skogs-trippen bara extra njutbar,kan tilläggas att jag på mina 20år som jag vistats i skogen endast en gång sett en orm...

Nu är det plockat runt 9l blåbär som är i frysen,hädanefter kan det nu plockas för nöjets skull,det är ingen sommar utan blåbärsbulla.

Idag försökte jag få bort det lilla som finns kvar av fjolårets blåbär,så jag bakde några blåbärs muffins.
 Vill ännu passa på att tacka min vän Jonna som kom med former jag sökt på loppis i evigheter,dom är så söta!
Att baka passar extra bra just nu,då det ser ut såhär ytterom fönstret,tänk er att sedan sätta sej ner med en god kopp te och nybakta muffins och bara lyssna när regnet smäller mot fönstret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar