http://www.xmasclock.com/

9 juli 2012

Vernissage,Bröllop och rosor!

Ett igen härligt veckoslut har gått förbi,jag har gjort en massa nya saker och känner mej harmonisk och tror jag fått ett extra öga för färg.

Det var fredag kväll,jag hade tidigare under veckan före fått inbjudan till Tina Karvonens första utställning, samt fest för att det nya taket på hennes och hennes man Juhas hus äntligen var uppe.
Festen var härligt uttänkt,det gick lite i knytkalas anda,alla gäster skulle gärna hämta med sej något smått,endera i drick form eller i småplocksformat.
Utbudet var stort 2,5h senare då ett femtiotal personer var närmavande,man kunde smaska på gårdens egna rabarber tosca-kaka(vilket man även fick ta hem rabarber och receptet till),munk,baguetter,pajer,saltiga muffins,vindruvor,ostbågar,saltkex bara för att nämna några få..
Drick utbudet blev även så bara bättre under kvällen och människorna blev allt mer pratsamma.
Fortfarande finns det en massa att göra i det gamla huset,men att få taket på hjälper förståss en hel del,då det är enorma vattenskador i dem flesta delarna av huset.

Utställningen var som sagt hennes första,och på den kunde man även skåda en likhet av ryjan som Rosenbrudparet skall få dagen efter som bröllopsgåva av Lovisa stad.
Jag har alltid haft en bild av att en ryja är tung,full av trådar,men denna var i min smak,lätt och simpel...i like!
 Värdsparet själva,strålande glada personer.Och måste tilläggas att härligt att någon ställer till med en fest som denna...ja,på inbjudan stod det även att kom med alla dem du känner och ta även med dem du inte känner!
Jag och min avec Moa kom med hemgjord persiko marmelad med smak av vanilj och citron(om någon vill ha receptet är det bara att ropa till),pepparkakor och en ros i gammal skär rosa.
Härlig kväll!

Så blev det rosen bröllop lördag kl.16 ,Arja Isotalo kunde härmed i sitt tal,utlåta Lovisa stad som Bröllops stad!

 Det var garanterat runt 500gäster,varav dom 4 första bänkraderna var fullsatta med brudparets egen familj och vänner,alla gäster som närvarade på seremonin fick en egen ros som var rättvisemärkt.
Jag fick en i härligt gul/orange.
 Bruden kom in med sin far på vänster sida,framför dem en vacker flicka som slängde kronblad av rosor över gången.I bakgrunden kan skådas Maria Schulgin som är kvinnan bakom idén med rosen bröllop.
 Det var meningen att opera sångerskan Rita Bergman skulle sjunga under seremonin men hon hade tappat rösten och ersattes därmed med hennes dotter,vars namn jag inte kom över.
 Brudparet ville båda ha varann...vilken tur,alltid en spännande stund.
 Bruden blev rörd under sången "one moment in time"
Jag hade även turen att råka på brudparet efter kyrkan då dom var påväg att fotograferas.

Söndag..idag hade jag tid att lite kolla på rosorna under de öppna rosen trädgårdarna....tror bilderna får berätta...






Färg,massor med färg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar