http://www.xmasclock.com/

13 juli 2012

Världen är så stor så stor...

Jag har idag varit som en turist i den egna hemstaden,eller ja..men joo,man blir lite så när man på samma gång guidar omkring en som redan varit här...

Dagen har spenderats med världens underbaraste Irina(behöver nån hjälp med livet kolla in attraktionslagen,den är Irinas religion och passion).

Med min nya kamera i högsta hugg blev det bilder på bilder på bilder,och förstås vill jag visa mer än jag vågar lägga in åt er ;)
 Irina med Lilla Hugo´s enorma Latte kopp.
Jag överlycklig med min choklad-latte.
 Vi kollade in Lovisas parker med början vid tranbrunnsparken..
 Även Kyrkan och parken imot Kvarnåsen
 Kyrkan in ifrån,denna syn möter man då man stiger in genom dom enorma dörrarna.
 Orgeln,ståtlig!
 Kapellparken,nej..Kapellet (huset i bakgrunden) är ingen gudlig plats.Kapellet har varit ett enormt vackert ställe under 1800-talet och kan kanske även klassifieras som Lovisa bornas nöjesplats på den tiden,Airi Kallio som köpt kapellet sensommaren 2008 håller nu på med en omfattande renovering och försöker få stället att se ut som det engång i tiden var.
Här har det hänt ett och annat under mina tonår...då stället fungerade som krog...
 Kapellparkens bro från kapellet sett.
 På skeppsbron fann vi hungriga,fräcka fåglar...
 Årets nyhet vid skeppsbron,Lokal fisk,försäljning sker under fre-sö...gott för folket!
 Österstjernan,en av Lovisas stoltheter,en kopia av paketjakten som fanns på 1800-talet.
Vackert handgjort arbete av kunnigt folk!
 Skeppsbro området är vackert,värt att ta en sväng om man har vägarna förbi...och måste väl tilläggas att i Lovisa får man till 98% betjäning på det svenska språket.

Mycket mer finns att se,men idag var vi mest ut för park-åskådning!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för bästa sällskapet! :-) Älskade både Lilla Hugo och resten av stan som verkar bli allt finare för varje år jag besöker. I'll be back!

    See you in Sthlm snart! Hugs.

    SvaraRadera
  2. Du är alltid välkommern tillbaka,och kan inte vänta tills vi syns nästa gång!
    Hoppas vädret nu blir bättre så du kan fixa till solbrännan ostört :)

    SvaraRadera