http://www.xmasclock.com/

29 juli 2012

Vernissage och radio kväll

Jag hade äran att bli bjuden på vernissage igen,denna gång till min vän Jonna och hennes vän Johannas utställning,Vita lögner och svarta sanningar.
Solen sken från den klarblåaste himmel,årets varmaste dag kan jag tänka mej...Jag hade förstås bjudit med min goda vän Moa..
Utställningen äger rum på det vackra skeppsbro området,har ni vägarna förbi mellan 29,7-12,8,gå in vet ja,ingenting ni kommer ångra!

 Jonna Halli har haft lite olika tekninker i sin konst,t.ex. har hon med en kopparskiva ristat ut motiv och sedan stämplat i olika fäger dem på sina papper..

 Även blyerts teckningar förekommer av Jonna och mycket mer,men främst kan man se detaljer på detaljer,man blir riktigt andfådd när man tänker vilket smått "potand" det måste varit...men konstnären själv säger att det är inte så svårt och hon tecknar ju inte allt på engång.

 Johanna Lindh i sin tur har fokuserat sej enbart på målningar,målningar med många olika känslor och enormt med färger,roligt att se att någon vågar använda fäger så mycket som hon i en del av sina målningar.
 Den ena efter den andra SÅLD/MYYTY lappen kom upp breve tavlorna,men säkert finns det ännu kvar en massa,eller så kan man även ta kontakt direkt till flickorna som säkert även gör något på beställning?

En av konstnärerna,min vän från många många år tillbaka Jonna Halli

Senare kunde man joina människor på Saltbodan Radio ett litet evenemang som hållts i 3år(?)där det spelas allt utom rock och heavy och inte ens "ny" musik...gotta love the good oldies!!
...i början på kvällen speladest det 40-50tals musik och allt med vad klockan gick blev det mera ungdomligare men absolut ingen lady gaga fiilis...
 Senare var det många som tog sej en sväng om till MJ eller kanske till James Brown...
Härlig kväll som för min del avslutadest med en cykel tur hem i ett gudomligt åskväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar