http://www.xmasclock.com/

19 augusti 2021

Baka baka liten kaka

 Efter att den nya maskinen flyttade in har det varje vecka bakats något.

Nog får man ju kvällarna att gå åt på detta trevliga vis också. 

Ibland sätter jag i frysen det jag gjort för att kunna bjuda ifall någon skulle hitta hit på kaffe,  men för det mesta blir det nog uppätet rätt så snabbt, vi har ju två juniorer som vräker i sig efterrätter utan problem.


Senaste indlaget av godheter finns här, ett vitt bröd, ett bröd med tomat och rosmarin, kanelbullar och äppelbulle i typ bostonbulle format.

 Längst till vänster kan man skymta under glaskupan kryddkaka med lingon jag gjorde förra veckan, några få bitar finns ännu kvar fastän det blev skickat flere bitar med fästmannen på jobb.

Bröd har vi inte köpt från butiken mera heller, förutom mörkt bröd, det har jag inte ännu börjat baka.

4 kommentarer:

  1. Hembakt bröd! Så gott!
    Jag har nu packat upp min maskin, fått alla delar in i skåpet och maskinen står framme.
    Nu gäller det att förstå hur den funkar, att få degkroken och rätt kärl på plats...
    Jag är ingen ingenjör... detta tar tid! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min maskin är noh så lätt att använda, behövde inte mycket fundera, allt passar bara på ett sätt.
      Har använt den redan mycket. Och mer blir det.
      Bröd är så enklet att variera dessutom med olika frön eller örter, bara att prova.

      Radera
  2. Jepp, bröd tycker även jag att är lätt att baka. Lite väl lös blev min första smet i nya maskinen men jag vet bättre nästa gång, tror jag :-)

    SvaraRadera