http://www.xmasclock.com/

10 december 2020

Projekt som inte publiceras

På mitt jobb finns det allehanda projekt, jag som sällan skriver nåt brukar mera köra med pyssel som publiceras. 
Men med pyssel behöver man ibland prova sig fram, största delen av projekten jag gör är riktade för barn och då skall ju även dom klara av att göra dom.


Iår blir det inget traditionellt luciafölje i stan så jag tänkte att kanske vi satsar på lucia tåget i pysselform istället. En äggkartong, flörtkulor, färg, lim, band och glitter av nåt slag.

Målade den ena raden från äggkartongen vit, målade flörtkulorna med "ansiktsfärg" och olika hår färger, ansikten blev det också.



Det behövdes såklart en ljuskrona till lucia, i mini format med pincett satte jag och limmade ihop det jag hade klippt ut i färgad kartong.


 Liten pensel till limmet behövdes. Projektet tog flere timmar att göra, färg skall torka och så ni vet. I detta skede konstaterade jag att dethär passar inte sig för mindre barn att bygga ihop, så då slopade jag det som ett jobb för tidningen och tänkte att jag ändå gör det klart helt för min egen del när jag engång redan gjort såhär mycket.


Äggkartongen hade fyra "höjder" på längden så mitt lucia tåg blev med fyra figurer. Skulle gärna haft med ännu en tomte och kanske en pepparkaksgubbe men man får ta de som de lyckas bäst.



Nu sjunger dom små figurerna på blombrädet och lussar fram i lugn och ro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar