http://www.xmasclock.com/

9 december 2020

Stjärna av papperspåse

Förra året drog stjärn tillverkningen igång hos många, man kanske då provade på att vika stjärnor, andra tog tag i papperspåsar.

Detta år skulle jag inte göra fler stjärnor tänkte jag, men jag tänkte tydligen fel.

 För då jag gick in till bokhandeln och råkade få syn på papperspåsar så tänkte jag på min kollega som driver bloggen debutsky som också gjorde en stjärna.

Vips var jag hemma med påsarna, tog tag i limmet och saxen och satt igång.


Den första blev lyckad så jag bestämde mig för att göra en till också.


Det tar bara 15minuter att gör en stjärna av denna sort och sådan tid har man nog alltid över.

Jag använde mej av tio papperspåsar i vitt, limmade ett T på varje baksida av påsarna en och en och limmade fast följande påse på den föregående, med den vågräta linjen i bottnen på påsen. Sen klippte jag ut lite hål här och där och till sist på den sista påsen ett T av lim igen och en tråd i det lodräta limmet för att sedan kunna hänga upp stjärnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar