http://www.xmasclock.com/

14 juli 2019

En bra vecka lider mot sitt slut

Veckan har varit lite extra, det har varit lite mera jobb än vanligt, telefonen har ringt mera och jag har kämpat med att faktiskt sluta jobbet då jag borde klockan fem på kvällen, med att jobba hemifrån har den negativa sidan att man går även under kvällen och ser om det är nåt man kan göra.

Vädret har varit skönt, svalt och passligt på många sätt. Vi har varit med äldre sonen på tuumis vilket varit riktigt roligt och givande.

På torsdag kväll fick vi hem rästen av familje medlemmarna och den glädjen är alltid så stor att den går inte att förklara i ord.


Det har blivit lite förberedelser inför vinter också, jordgubbs sylten är fixad och svartvinbärs saften för förkylningar a är kokad.


Det blommar nya blommor och mest intresserad är jag över denna knopp ni ser överom, kan det vara en röd ringblomma? Isåfall kommer jag att märka den och ta frön senare.


Vi blev bjudna på lunch hos mina föräldrar och momi hade fixat hela 10liter med potatismos, huhheijaa...


Det blev en natt på stugan, bland svanfamiljer, några mygg, en hel hop med gäster och kantareller.


På stugan är solnedgångarna så vackra och sällan vi missar den. Här kom min nyaste leksak tillhanda en glasbolls lins, roliga speciella bilder.


Väl hemma hade vi en fågel i växthuset som vi fick ut efter en stund och i samma veva märkte vi att en av många vallmo har börjat blomma. Spännande att se vilka färger det kommer.


Hur gick ert veckoslut?

2 kommentarer:

  1. Du orkar hålla på med allt möjligt praktiskt också efter jobbet.
    Tummen upp för det!
    Hälsar en som nog mera slöar :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. XD jag har väldigt svårt för att slöa... Blir mest deppad då.

      Radera