http://www.xmasclock.com/

22 juli 2019

Varm, varmare, hetast

Nu pratar vi verkligen om mej, Finland är under årets högtryck och det blir varmare för varje dag som går.

Jag gillar också sommaren, så länge den kan klassifieras som sommar och inte en smak av helvetet som brinner intill dig.


Nu får man också vattna lite mera då graderna hålls runt 20 på natten, gräsmattan har jag inte vågat klippa, men hamnar nog just ta i på några ställen så inte långa ålande kräk börjar trivas. 

Jag trivs med andra ord väldigt bra inomhus just nu, ute försöker jag vara tidigt på morgonen, ja helt tydligt mycket tidigt idag då det bara fanns en annan i farten på gatan då jag gjorde min runda istan. 

Samt sent på kvällen då graderna börjar gå under 25..ja vet ja vet, vi skall inte klaga, men jag mår inte bra i denna värme alls. 

2 kommentarer:

  1. Jo, det är i varmaste laget! Tomaterna gillar på balkongen, men själv söker jag mig helst till skuggan eller ner till havsstranden.
    Å andra sidan är det inte många dagar av alla årets 365 som vi har så här varmt.
    Snart är det åter kallt och mörkt...

    SvaraRadera
  2. Sade igår till S att nu är jag nog klar för nästa årstid, nu har det varit sommar tillräckligt för mej.

    SvaraRadera