http://www.xmasclock.com/

9 juli 2019

Öppen trädgård

Veckoslutet var fullspäckat med gäster, vi hade nämligen trädgården öppen för allmänheten, bara att traska in och snappa idéer och ta in inspiration eller bara titta och dofta på blommor ifall man inte själv har av dem.


Lördag började lugnt och det kom människor i lugn takt hela dagen, ca 70 st blev dom.
På gården blev vår torkställning för byk mest fotograferad, våra odlingslådor var också ett objekt som kom med i mångas kameror.


Vår äldsta son sålde lemonad som blev en riktig hit, pengarna han fick ihop skall han använda under familjens semester resa, ifall han hittar nåt behövligt.

På söndag var det människor på vår gård redan runt kl. 11 fastän vi öppnade först kl. 12. Och det var full rulle hela dagen, trodde inte det skulle komma så många, men det blev över 200 som gick omkring och tog sej en stund att prata.

Som tur hade jag fästmannen hemma och det hjälpte massor, han såg till att man fick i sej något att äta och pratade med dom som jag själv inte hann med.


Båda dagarna blev det hotdog till lunch, enkelt och otroligt gott, skulle inte fästmannen varit hemma skulle jag inte hunnit äta något under hela dagen.


Båda dagarna bar jag min candy dress, en 50-tals inspirerad goding som jag beställt från nån sajt jag inte mera minns.


Vi har ett helt över härligt ställe bakom häcken och dit var det några som tog sej en titt, genom det lilla hålet som man får böja sej igenom.


Roligt med folk från olika håll, Norge var det längsta nån kom ifrån, sen var det allt från Tammerfors, Joensuu, Pyttis, Mörskom, Längelmäki bara för att nämna några.


Brukar ni andra gå på Öppna trädgårds dagar?

2 kommentarer:

  1. Hot dog är ju nog bara så OTROLIGT gott :-D
    Fint att han tog hand om dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket nöjd kan jag bara vara, han är guld värd.

      Radera