http://www.xmasclock.com/

4 oktober 2020

Kafferep

 Sju sorter på bordet, egentligen skulle det vara småbröd, utöver det andra man bjöd på. 

Jag bjöd till ett litet kafferep igår i härlig 50-tals stil.

Sju sorter fanns på bordet, men där var allt inkluderat i det. Idag blir man alltid bjuden på en massa olika kakor, jag själv är inte så förtjust i kaka så den äldre stilen passar mig väl.


Det bjöds på bulla, skedbröd, torrkaka, finska pinnar, havrekex, kolakakor (wilhelmina kakor) och såklart färdiga smörgåsar. Kaffe med grädde och rabarberpaj för dom små.

Färdiga smörgåsar är en lyx tycker jag, minns från min barndom när man besökte gamla tanter och farbröder, där bjöd alltid på fäediga smörgåsar. Gott!


Det mesta var såklart hemgjort. Förutom brödet och skinkan, när man har gott bröd att köpa närproducerat så gör man det gärna.

Saltgurka och tomat var det också på brödet, hemodlat. Saften också från egna gården.

Klänningen var en gammal goding jag ägt en tid redan och frisyren var i underbara 50-tals stil som vanligt.

Jag fick gåvor som passar mig fint och en eftermiddag i härligt sällskap med gamla bekanta.


Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar